آشنایی با پیر غریب. حاج سید علی اشرف صادقی

معرفی اندیشه های عرفانی بدون خرافه و زهد خشک

آشنایی با پیر غریب. حاج سید علی اشرف صادقی

معرفی اندیشه های عرفانی بدون خرافه و زهد خشک

کلامی از حاج سید علی اشرف صادقی

دراویش قادری معتقدند مراحل سیر و سلوک ، دل انسان را صیقلی کرده و آن را برابر حقیقت قرار می دهد و انوار حق دلش را روشن می کند و این موقعی است که سالک دست به دامن پیر بزند و به همت او گام به گام جهان دل انگیز عشق را طی نماید . اسرار عاشقی و رموز عشق ورزی و بیان نکات جهان عشق را سالک ماذون نیست بر زبان آورد ، اما می تواند بگوید که قادریه روش خود را مفتاح رمز عشق حقیقی می دانند و می گویند مشکلاتی را که دانش بشری نمی تواند و قادر نیست حل کند تصوف و عرفان حل کرده است و در قرآن خوانده ایم ( والذین جاهدوا فینا لنهدینّهم سبلنا) و ما دروایش قادری از طریق مکاشفه و مشاهده و وجدان و ذوق و علم حضوری ، سالک مجذوب می شویم و به فیض می رسیم . بزرگترین حجاب سالک طالب ، حجاب نفسانی است . وقتی که به مدد پیر این حجاب برداشته شد سیر معنوی آغاز می گردد . طیران انسان ها را باید در جلسات ذکر قیام که در شب های جمعه و سه شنبه انجام می گیرد و وصف آن قابل شرح نیست ، دید و همچون سعدی اعتراف کرد که « رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند » ولی :

ره عقل جز پیچ در پیچ نیست              برعارفان جز خدا ، هیچ نیست

دراویش قادری معتقدند باید خدای تعالی را بدون چشم داشت پاداش ، بدون طمع به بهشت یا ترس از دوزخ عبادت کرد . عشق به خدا و محبت به باری تعالی را باید با شادمانی و سرور دل انجام داد و لازمه عبودیت عجز و تضرع و نیاز است . دراویش قادری هنگام ذکر همه چیز را فراموش می کنند و خود را وقف الله می نمایند .

می صرف وحدت کسی نوش کرد           که دنیا و عقبی فراموش کرد  

************************************************************************************** 

ناگفته نماند منظور حضرت پیر از قادریه ( طریقت علویه قادریه صادقیه ) می باشد که تحت اشراف ایشان است

نظرات 5 + ارسال نظر
میترا شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:31 ب.ظ

کاش من هم می توانستم بدون چشمداشتی هم طریقتی ها و همه کسانی که پیرم را دوست دارند ُ دوست داشته باشم ولی افسوس که منیت نمی گذارد .آقا جان کمک کن

فرامرز شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:33 ب.ظ

نمی دانم شما هم به دردی که من مبتلا هستم گرفتار هستید یا نه ؟ به هرحال از تجربیاتتان برایم بگویید
من هنوز هم که هنوز است چند روز در هفته حالت روحانی دارم و چند روز را مانند گذشته هستم . هرچقدر تلاش می کنم که حالات طریقتی ام را افزایش بدهم نمی توانم . خیلی نگرانم ولی نمی دانم باید چه کار کنم

حسین شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:35 ب.ظ

فرامرز عزیز تا می توانی به زیارت و آستان بوسی حضرت پیر در حرم ایشان برو . زنده بودن روح من به حضور هرهفتگیم در روزهای پنجشنبه در آرامگاه وابسته است . شاید از این مکان مقدس دور هستی ؟؟؟
تا می توانی به حرم ایشان برو و از روح بلندش مدد بگیر

خاتم دوشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:49 ق.ظ

چه عشقى وصفاییست به زیارت پیرغریب رفتن ومدد گرفتن ازذات مقدسش

amir.alinejad دوشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 04:03 ق.ظ

با سلام
برادر عزیزم جناب آقای حمید رضا این نوشته ای که از شما در این وبلاگ درج شده درباره اعتقادات دراویش قادریه اللخصوص صادقیه این تفصیر شماست ازکلام حضرت شیخ و یا این عیناً گفتار حضرت پیر است ؟
چون این نوع ادبیات برای این حقیر ناشناخته و دور از ذهن است و شاید شما این کلام را از یکی از آثار آن جناب بر داشته که از دسترس این بدور مانده از وادی حقیقت نرسیده !!!
حالیا دوست من برای ثبت اثری با این عنوان (کلامی از حاج سید علی اشرف صادقی) که اسم بزرگان درج می شود و در این دنیای مجازی مورد دید همگان قرار می گیرد آیا قبل از ثبت ویرایش لازم ندارد ؟
با تشکر فراوان برای درج مطالب ما در قسمت نظرات

سلام . ضمن تقدیر و سپاس از حسن توجه جنابعالی . متن یادشده از کتاب خورشید عرفان ، پیر گیلان از نوشته های حضرت پیر انتخاب شده است .

منتظر نظرات ارزنده و سازنده شما هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد