آشنایی با پیر غریب. حاج سید علی اشرف صادقی

معرفی اندیشه های عرفانی بدون خرافه و زهد خشک

آشنایی با پیر غریب. حاج سید علی اشرف صادقی

معرفی اندیشه های عرفانی بدون خرافه و زهد خشک

منافق کیست ؟

برای شناخت منافق بایستی با ویژگی های او آشنا شد و بهترین منبع قرآن و عترت است.در آیات قرآن موارد زیادی را داریم که درباره منافقی سخن گفته است تا جایی که حتی یکی از سوره های قرآن به نام منافقون است و در روایات اهل بیت - علیهم السلام- نیز نشانه های آنها مطرح شده است که به برخی از آن ویژگی ها اشاره می کنیم:
1-قال رسول الله - صلی الله علیه و آله- :" آیة المنافق ثلاث اذا حدث کذب و اذا وعد اخلف و اذا ائتمن خان‏ "(1) نشانه منافق سه چیز است : دروغگویى، پیمان‏شکنى، و خیانت در امانت‏
2- قال علی - علیه السلام- : "الغیبة آیة المنافق"(2) غیبت کردن نشانه منافق است.
تمامی ویژگی هایی که برای منافقین در آیات و روایات آمده به یک ویژگی برمی گردد و آن دروغ است منافق بوقلمون صفت است ،ظاهری فریبنده دارد ،علنا مخالفت نمی کند بلکه خنجرش را از پشت می زند، وقتی با کاری مخالف است کارشکنی میکند ، به همه میگوید والله من دلسوزم اما دروغ می گوید ،شناخت او هر مقدار قوی تر باشد سخت تر است تا جایی که عده ای از خودی ها هیچگاه او را نخواهند شناخت.

مولای مهربانی و عاشقی  با با صادقی سلام  

باز کبوتر دلم در هوای شما پرواز می خواهد ولی افسوس که بال و پرش را به دام نفس اسیر کرده ام و... 

کمکم کن شاید بتوانم پرواز کنم  

کمکم کن تا زندگی را آنگونه که باید تجربه کنم  

کمکم کن تا خودم را بفهمم  

کمکم کن ای مهربان ُ ای کسی که هنوز بهانه ای برای فردای بهتر من هستی

اینک که در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان هستیم امیدوارم توانسته باشیم قدری به خود بیاییم و از برکت این ریاضت ها ، فکر و اندیشه و اعمالمان صادقی شده باشد . و مهمتر اینکه امیدوارم بتوانیم این سنخیت به وجود آمده را با استمرار ریاضت ها ادامه بدهیم . انشاالله