آشنایی با پیر غریب. حاج سید علی اشرف صادقی

معرفی اندیشه های عرفانی بدون خرافه و زهد خشک

آشنایی با پیر غریب. حاج سید علی اشرف صادقی

معرفی اندیشه های عرفانی بدون خرافه و زهد خشک

دمی با صادق سرمست ما

... یکی از صفات بارز و کم نظیر حضرت حاج سید علی اشرف صادقی که علت جذب تعداد بسیار زیادی به سوی اندیشه و مسلک ایشان بود ُ ساده زیستی و تواضع توام با خلوص نیت بود . 

علیرغم موقعیت کم نظیر ایشان در میان مریدان و فراهم بودن همه نوع امکان تفاخر و تکبر برای حضرتشان ُ اما هیچگاه از مسیر حضرت رسول اکرم منحرف نشدند و به فرمایش خودشان : ( همان صادقی خاکی که بودم خواهم ماند )  

هیچ گونه برتریی برای خود و اهل بیت و دوستان و آشنایان قائل نبودند و اصلا در طریقت ایشان دوست و آشنا مفهوم نداشت بلکه برادری و برابری بود که موج می زد  

اما این همه تواضع و ساده زیستی موجب نشده بود تا ایشان از قطار پیشرفت علم و تمدن تمدن و مدنیت جا بمانند بلکه به تبعیت از قرآن مجید روز به روز و لحظه به لحظه در پویایی و تزاید بودند و همیشه ارشادشان را بر محور رشد اجتماعی به پیش می بردند و به راحتی زبان جوانان امروزی را بلد بودند و ...

نظرات 2 + ارسال نظر
دریا پنج‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 08:30 ب.ظ http://azjensebaran.blogsky.com

به انتظار تو نشستن، اشتباه ماست ، به انتظار تو باید ایستاد ...
میلاد حجت خدا ، دوازدهمین ساغر الهی بر منتظران جمالش مبارک باد...
سلام
وبلاگ زیبا و پرمحتوایی دارید...
انشالله از بقیه مطالب هم استفاده میکنم...
عیدتون مبارک
موفق باشید....

ناشناس دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 07:37 ق.ظ

هر جای دنیایی دلم انجاست
من کعبه مو دور تو میسازم
من پشت کردم به همه ی دنیا
تا رو به تو سجاده بندازم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد